In het verlengde van de verklaringen van de heer De Padt toch even de juiste analyse van de acties.
Het cijfer materiaal waar de heer De Padt uit putte, is vermoedelijk het cijfermateriaal dat samen gesteld is uit de evaluatie document, dat gevraagd door de regering.
Een evaluatie document die diende opgemaakt te worden om de situatie m.b.t. spontane acties te evalueren.
Spoorchaos
Vandaag blijkt nog maar eens dat door de in het verleden genomen beslissingen i.v.m. de centralisatie van de diensten en de opsplitsing van de verschillende dispatchingkanalen onder de verschillende eenheden (NMBS & Infrabel) de spoorchaos niet te overzien was. De broze beloften van eind 2012 en de zogezegde overeenkomst tussen Infrabel en NMBS om beter te communiceren met de reizigers blijken al vergeten. Iedere dienst zocht afzonderlijk naar oplossingen. De informatie voor de reizigers was ronduit chaotisch. De info via Realtime kwam zelfs bij benadering niet overeen met de werkelijkheid.
Spoorhinder niet uitgesloten
ACOD Spoor sluit zich aan bij de nationale vakbondsbetoging morgen 21 februari 2013 in Brussel. Onze leden zijn bereid om het treinverkeer te verzekeren tijdens de actie maar willen ook solidair zijn met de leden van de andere sectoren en vakcentrales. Daarom richtte ACOD Spoor een schrijven aan de directie van de NMBS (operator) om toelating te krijgen om in de treinen een solidariteitsboodschap te communiceren. Vandaag vernamen we dat de directie gisteren in de Raad van Bestuur van de NMBS heeft beslist niet in te gaan op ons initiatief.