ACOD Spoor stuurde een open nieuwjaarsbrief aan beide CEO's van de NMBS. Daarmee willen we antwoorden op hun schrijven aan het personeel rond de jaarwisseling.

Het schrijven van de directie kwetste vele personeelsleden in de uitvoerende dienst, omdat blijkbaar alle oorzaken van de treinvertragingen bij hen worden gelegd. Wellicht werd de brief van de directie ingegeven door bepaalde diensten die hun spreekwoordelijke paraplu wilden openen om zich af te schermen.

In plaats van actie te voeren, kiezen het personeel en de vakbonden met deze nieuwjaarsbrief voor een alternatieve actie. Daarmee willen ze aantonen dat ze er verder tegenaan willen gaan. Van de directie verwachten we goed overleg en gedegen kennis van wat er zich op het terrein afspeelt. Er moet een einde komen aan het oprichten van diensten om te verklaren waarom de treinen met vertraging rijden. Het is tijd om samen te werken aan het probleem en samen te zoeken naar de oplossing.

Download hier de nieuwjaarsbrief die ook onder het personeel werd verdeeld.