Spoorhinder niet uitgesloten

ACOD Spoor sluit zich aan bij de nationale vakbondsbetoging morgen 21 februari 2013 in Brussel. Onze leden zijn bereid om het treinverkeer te verzekeren tijdens de actie maar willen ook solidair zijn met de leden van de andere sectoren en vakcentrales. Daarom richtte ACOD Spoor een schrijven aan de directie van de NMBS (operator) om toelating te krijgen om in de treinen een solidariteitsboodschap te communiceren. Vandaag vernamen we dat de directie gisteren in de Raad van Bestuur van de NMBS heeft beslist niet in te gaan op ons initiatief.

Dit bewijst nogmaals dat de directie zich niet bewust is van de nervositeit op de werkvloer. Die is er enerzijds door het aanslepen van de herstructurering van de NMBS-groep en anderzijds door beslissingen die de NMBS neemt ten gevolge van het personeelkader – beslissingen waarvan zowel personeel als reizigers de gevolgen dagelijks van ondervinden.
Dat ook een alternatieve actie in het belang van de reizigers bij de directie geen gehoor krijgt, bewijst nog maar eens dat de directie niet wakker ligt van de problemen van de treinreizigers en het personeel. ACOD Spoor betreurt deze houding en wil haar solidariteit benadrukken. De actie onderschrijven we ten volle; de crisis is voor iedereen voelbaar.
ACOD Spoor verontschuldigt zich, mocht het treinverkeer hinder ondervinden.

voorzitter ACOD Spoor